Dagens hjälte

Till min stora förtret har det-lilla-äcklet (hyresvärden) valt att inte sätta på någon värme i huset, vilket resulterat i att jag drabbats utav köldskador och valsat runt här i huset som en 90-taggare i livets slutskede.
Dagens (och dagarna innan) outfit har bestått utav mycket lager-på-lager. För att guida er genom modet är det bara ett nyckelord som gäller, nämligen: Kan aldrig bli för mycket.
För att förtydliga är det inte direkt så att detta stiltips skulle göra någon "upphetsad", "giftassugen" eller "go wild". Snarare tvärtom. Misstänker att min jämnlike ansett att jag utstrålat noll-sex-appeal när jag legat med 3 par rejäla byxor, 4 tröjor, samt huvudbonad under mitt täcke.
Detta är alltså inget ni ska prova på där hemma om ni går i giftastankar.

Gastkramande avslut......:
När skymningen började falla förut och kölden tillta insåg jag ögonblickligen att mina minuter var räknade. Döden var annalkande och stod så gott som i dörren och skrattade åt mig och mina katter. Med livet som insats löste jag detta dilemma genom att fatta telefonen och kvickt knappa in numret till pappa och säga att han skulle komma hit med en värmefläkt, PRONTO! Det gällde liv eller död!! Annars skulle det bokstavligt talat börja lukta "död katt begraven".
10 minuter senare TVÄRNITADE Pappa med bilen här utanför med en värmefläkt i högsta hugg.

Jag är dagens hjälte med andra ord.
RIDÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0