Intressesmurfen sitter och runkar på min axel

En tanke som slog mig nyss (tro det eller ej, ibland kan min hjärnkapacitet nå oanade höjder), var hur folk kan uppfatta mig. Som vissa saker som kan flyga ur mig då jag saknar filter mellan hjärnan och munnen. Saker som verkar vara sagda/skrivna av en sådan som: inte har "alla hästar i hagen", en som "hissen inte går ända upp hos", en med "dåligt med råg i påsen", en med "inte alla bananer i klasen", eller en som "inte är den vassaste kniven i besticklådan". Med andra ord: En som inte riktigt är som den ska.
Bifogade ett axplock likvärdiga slanguttryck åt er som ni kan anteckna i er intressebok.

Nedan följer ett ordagrant utdrag från ett mail som jag skickade till två arbetskamrater:

Till X1 och X2
http://www.quicktan.se/
Det är en länk till sprutan som gör en brun.

X 1:
Hehehe, läste även att förutom att bli brun så blir man kåt.
Med andra ord så kanske du slår flera flugor i en smäll. Både brun och "havande", då du kommer springa runt ihärdigt på krogen i stil med en katt som löper och söka efter en hane/partner/man/pojke/x att stilla dina lustar med .. He he he.
Din mamma kanske sponstrar detta inköp.

Och X2, skulle du injicera detta skulle du obemärkt kunna gå runt på torget då din färg skulle "smälta in".


Jag skulle med andra ord skicka ett mail med en länk till mina arbetskamrater, BARA en länk, men så passar jag på att lägga in diverse snusk.
Får det en inte att tänka på ovan nämnda uttryck?

Jag måste verkligen jobba på att bli en fintalig sofistikerad människa, som kan föra sig ute bland folk utan att kunna häva ur sig VAD-SOM-HELST(!!!!).


Förmodligen kommer detta inlägg raderas och BRÄNNAS i morgon dag då jag inte var vid mina sinnens fulla bruk (övertrött dvs). Skrivet som en djup fjortis som tror att ett författarskap börjar infinna sig.
//
Dobranoc!! (För att vara sådär solidarisk polsk) Läs:Godnatt (För er oduglingar med 0 polskt ordförråd;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0