Mitt färdmedel

När man (som jag) tar cykeln istället för diverse andra transportmedel slår man ett slag för mänskligheten! En Hjälte med stort H gott folk!! Karaktär stavas det, k a r a k t ä r.
Dock kan det uppstå lite "problem" när folk inte kan vett och etikett och således inte kan uppföra sig på en cykelbana.

Jag har ingen ringklocka på min cykel då den säkerligen vad god för "massa" pengar enligt den som knyckte den.
Ponera då att när jag färdas kan jag inte "plinga" och på så sätt få väck folk, utan jag får sakta in, hosta lite besvärat för att få dem att flytta på sig. OM (!!) jag har sådan tur att de flyttar på sig dvs!! Mer än ofta får jag kommentarer som att "plinga för fan".
Detta gott folk, detta kan göra mig bitter och tappa livsgnistan. När jävla-pucko-skit-röv-idioter inte kan förstå att jag inte kan plinga!!

Ska jag behöva sadla om cykelteknik och ge mig i kast med att cykla runt och se helt OBERÄKNELIG ut, en sådan som dödar "bara för skoj",  GASTANDE: FLYTTA PÅ DIG JÄVLA ___ (valfritt fult ord).
ELLER?!?!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0