Vardagsbetraktelser

Kära kamrater!
Idag har jag haft T R Å K I G T (med stora bokstäver!!), så i ett försök att underhålla mig själv drog jag fram några gamla "moderiktiga" plagg från min
fjortis period.
Sagt och gjort! Klämde på mig en kjol från när jag var 13 friska år, och snurrade runt och kollade mig i spegeln.
Jag såg H E L T fantastiskt ut! Som grädden på moset, som handen i handsken, och sockret på bullen, PÅ....(!!) Rosenlund!

Det värsta av allt är att jag knallat runt i detta tygstycke? halsduk? Obefintliga inköp i min garderob...
Risken måste ju ha varit överhängande stor att jag i min barndom skulle ha tillfångatagits, fått kraftfull belysning i ansiktet och någon
 svettig konstapel som frågat vad som gick fel i min barndom, och vad min hallicks namn var.
Vid närmare eftertanke är det ju helt fantastiskt att jag sitter här idag, välutbildad (undersköterska) och med samma humor så jag kissar ner mig
för att jag själv är sååå "rolig" men inga andra ens tyckte att det ryckte i munmuskeln.


Men jag vill vara djup, harmonisk, och osexistisk, tro mig!
Jag VILL köpa dyrt rött vin på bag in box, gå hem och sätta mig i en fotölj med dov belysning,
 ha på mig en brun begagnad klänning och naken under för att lufta givetvis, lyssna på klassisk musik tänk: Mozart,
och läsa en latinsk diktbok av naturvänligt material. Jag vill tänkande flyta iväg med blicken och lukta på mina skogs-rökelser.
..Men.. istället kollar jag på bantarprogram samtidigt som jag bygger min kropp med chokladbollar, köper den billigaste alkoholen bara för att bli full
och oanständig, och det enda ordet jag i stort sett kan på latinska är SNUSK. (Min blogg har unga samt oförstörda läsare, ok??)
Fyyy.

På grund av detta så kommer jag säkerligen få en unge som lagar fiberrik mat medans jag tycker att pulvermos och popcorn täcker hela dagsbehovet av
vitaminer och mineraler.
Ett barn som säger "det är faktiskt en dag imorgon också" och går och lägger sig kl 19.00.
Som säger att jag svär och dricker för mycket, som säger att jag kommer dö i kol om jag inte slutar röka.
Ifrågasätter när jag lagt ner 49 spänn till en BIG MAC i utflyktsmatlådan istället för ostmackor och varm blåbärssoppa som de andra snorungarna har.


Summan av kardemumman är om jag ska sadla om livsnöjen helt? Ta lite värdelösa kurser, gå på opera, osv osv.
Detta återstår att se. More to come med andra ord.
// Er Tove


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är riktigt grym på att skriva Tove! Me like!

2009-09-16 @ 21:19:40
URL: http://emsoguem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0